10 Manusia Paling Pintar Yang Pernah Hidup Di Dunia Selain Albert Einstein!

loading...

10 Manusia Paling Pintar Yang Pernah Hidup Di Dunia Selain Albert Einstein!




1.  Kim Ung-Yong
     IQ Level: 210

Pelajar jemputan di Universiti Hanyang pada usia 3 tahun. Meninggalkan NASA pada usia 16.



2. Christopher Langan
     IQ Level: 195-210

Dikenali sebagai lelaki paling pintar di Amerika, dia memperoleh markah penuh di SAT, walaupun dia selalu tertidur semasa mengambil ujian.



3. Rick Rosner
    IQ Level: 192

Seorang penulis TV dari US.



4.  Garry Kasparov
     IQ Level: 190

Seorang pemain catur dari Russia dan pemain catur termuda pernah dinobatkan sebagai Juara Catur Sedunia pada usia 22 tahun. Telah dikalahkan oleh Judit Polgar (IQ Level- 170).



5. Sir Andrew Wiles
    IQ Level: 170

Ahli Matematik yang telah memenangi anugerah ini telah menyelesaikan Fermat’s Last Theorem yang berusia 358 tahun.

Guinness Book of World Records telah merekodkan teorem itu sebagai “masalah matematik tersukar” di dunia.



6. Judit Polgar
    IQ Level: 170

Menjadi juara catur Grandmaster termuda di dunia ketika berusia 15 tahun, dan masih memegang rekod itu. Dia telah menewaskan ranking nombor satu dunia Garry Kasparov di dalam satu perlawanan.



7.  Paul Allen
     IQ Level: 170

Pengasas bersama Microsoft dan antara manusia terkaya di dunia.



8. Stephen Hawking
    IQ Level: 160

Dikenali ramai sebagai penulis popular, beliau juga adalah seorang psikologis dan kosmologist.



9. William James Sidis
    IQ Level 250-300

Dilahirkan di bandar New York pada satu April 1898, William mampu menyelesaikan masalah matematik dengan sangat baik dan menguasai pelbagai bahasa.

Rekod William mengambil ujian IQ telah hilang dalam lipatan sejarah, namun selepas kematiannya, kakak William mendedahkan skor IQ William adalah yang tertinggi pernah diperoleh, iaitu 250 ke 300.

Pada usia 6 tahun, beliau telah memasuki sekolah tatabahasa dan dalam 7 bulan telah berjaya tamat persekolahan.

Pada usia 11 tahun dia telah memasuki Harvard dan menguasai 40 bahasa.

Selepas graduasi, dia memberitahu wartawan yang dia inginkan kehidupan yang sempurna, yang pada beliau, kehidupan yang terasing.

Kemudian, dia telah menjadi pembantu guru matematik di Texas selepas dia telah diancam secara fizikal oleh sekumpulan pelajar dari Harvard.

Tidak lama selepas itu, dia telah berhenti kerja tersebut dan memulakan karier politik. Beliau telah ditahan ketika bersama dalam perarakan May Day oleh Parti Sosialis di Boston.




10. Terence Tao
      IQ Level: 225-230

Terence dilahirkan pada 17 Julai 1975 di Adelaide, Selatan Australia dan tinggal di Los Angeles.

Terence telah mengajar kanak-kanak berusia 5 tahun cara mengeja dan cara menambah angka ketika usianya 2 tahun!

Terence mempunyai kebolehan matematik yang luar biasa ketika usianya masih terlalu hijau dan memasuki Universiti untuk mengambil jurusan Matematik pada usia 9 tahun.

Terence adalah peserta termuda di acara Olimpik Matematik Antarabangsa, pada usia 10 tahun, memperoleh emas, perak dan gangsa. Dia kekal pemenang termuda dalam sejarah acara itu.

Pada usia 16 tahun, Terence telah memperoleh Ijazah dan Master dan pada usia 20 tahun memperoleh Phd.

Beliau adalah profesor termuda di UCLA.




Tahukah Korang Anak Boleh Diasuh Menjadi Seorang Genius?

Kajian perubatan menunjukkan otak genius dapat dibina dengan pengayaan minda, asuhan dan nutrisi yang sesuai ketika tahun-tahun awal.

Tempoh masa paling penting dalam perkembangan minda seorang kanak-kanak ialah 1,365 hari pertama dalam hidup mereka. Lapan puluh peratus struktur dan pembentukan otak berlaku dalam tempoh itu.

Ramai yang mentakrifkan genius sebagai kanak-kanak yang cemerlang dalam semua mata pelajaran, namun itu tidak semestinya benar.

Kajian saintifik menunjukkan para genius mempunyai empat ciri dan kemahiran yang membezakan mereka daripada orang lain.

Kemahiran itu dapat dikembangkan dengan lebih cepat dengan mengamalkan aktiviti sesuai yang dapat merangsang otak sebelah kanan.

Ciri-ciri genius

Ciri pertama adalah ketajaman visual. Seorang genius dapat melihat dengan jelas dan mempunyai persepsi kedalaman dan koordinasi mata dan tangan. Satu cara untuk membina kemahiran ini adalah dengan permainan skrin sentuh untuk menguji kemahiran pengenalan visual.

Seorang genius juga mudah mempelajari bahasa baru. Ini termasuk memahami perkataan, penguasaan kosa kata yang luas dan kebolehan melahirkan pendapat dengan mudah.

Satu daripada cara untuk menguji kosa kata dan ejaan adalah dengan bermain silang kata. Selain itu, latihan menyebut perkataan dan menulis perkataan "hello" dalam bahasa berlainan juga berkesan.

Seorang genius juga menunjukkan perkembangan intelektual tinggi dan kebolehan menyelesaikan masalah dengan baik, selain berfikiran analitis dan mempunyai kefahaman logikal. Permainan menyelesaikan masalah dan aktiviti skrin sentuh dapat membantu otak dengan latihan intelektual.

Loading...
loading...

0 Response to "10 Manusia Paling Pintar Yang Pernah Hidup Di Dunia Selain Albert Einstein!"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close